پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

گفت‌وگو با تهیه‌کننده فیلم «هنرمند گرسنگی» | فکر پول‌درآوردن نیستم

  • کد خبر: ۶۷۵۹۲
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
گفت‌وگو با تهیه‌کننده فیلم «هنرمند گرسنگی» | فکر پول‌درآوردن نیستم
اینکه برای علیرضا طحان‌زاده، تهیه کننده فیلم «هنرمند گرسنگی»، دغدغه‌های فیلم‌سازی مهم‌تر از پول‌درآوردن باشد، دست‌کم در وضعیت امروز که خیلی‌ها در هنر درحال کره‌گرفتن از آب هستند، تداعی‌کننده نوعی مفهوم هنردوستی است.

امیری | به گزارش شهرآرانیوز، اینکه برای علیرضا طحان‌زاده، به عنوان یک تهیه‌کننده دغدغه‌های فیلم‌سازی مهم‌تر از پول‌درآوردن باشد، دست‌کم در وضعیت امروز که خیلی‌ها در هنر درحال کره‌گرفتن از آب هستند، تداعی‌کننده نوعی مفهوم هنردوستی است.

 

گفت‌وگو با تهیه‌کننده فیلم «هنرمند گرسنگی» | فکر پول‌درآوردن نیستم

 

علیرضا طحان‌زاده تهیه‌کننده جوانی است که برخلاف تصوری که از واژه تهیه‌کننده می‌رود، می‌گوید خیلی دنبال پول‌درآوردن نیست و قصد دارد با تهیه‌کنندگی فیلم‌های کوتاه و تلویزیونی و همچنین تئاتر، به روند تولیدات فیلم و تئاتر شهر کمک کند. او برای کارهایش اسپانسر می‌گیرد تا دغدغه مالی کمتری داشته باشد.

طحان از ۳ سال پیش وارد این عرصه شده است. علاقه او به تئاتر باعث شد در این مسیر قدم بگذارد. او ۲ سالپیش نمایش «پرواز ۷۳۷» و پس از آن برخی پروژه‌های تئاتر و فیلم کوتاه را تهیه‌کنندگی کرده است. او اکنون درحال تهیه فیلم کوتاهی با عنوان «هنرمند گرسنگی» است که در مرحله صداگذاری به سر می‌برد.

 

«هنرمند گرسنگی» روایت وضعیت هنرمندان در ایام کرونا

«هنرمند گرسنگی» فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای است. این فیلم کوتاه درباره وضعیت یک زوج تئاتری است که به‌دلیل فراگیرشدن ویروس کرونا، فعالیتشان تعطیل می‌شود. خانواده دچار فقر می‌شوند و به‌جایی می‌رسد که صاحب‌خانه بیرونشان می‌کند. در پایان این زوج ناچار می‌شوند برای نجات خود از این وضعیت، ارزشمندترین چیزها، یعنی کتاب‌هایشان، را بفروشند.


در این فیلم بازیگرانی ازجمله رضا توکلی، زکیه صیف، مسعود بهارلو و رضا نعمتیان بازی می‌کنند.
به‌گفته طحان این اثر که باتوجه‌به وضعیت بحرانی کرونا ساخته شده، قرار است به صداوسیمای استان‌ها اهدا شود.

طحان‌زاده درباره پروژه بعدی خود نیز می‌گوید: به‌زودی قرار است یک تله‌فیلم نیز بسازیم که ابتدا در یزد سپری می‌شود، بخشی از آن در تهران می‌گذرد و سپس به مشهد می‌رسد.

 

به فکر پول‌درآوردن از تهیه‌کنندگی نیستم

او درباره انگیزه خود برای دست‌گرفتن چنین پروژه‌هایی می‌گوید: علاقه‌ام به هنر سبب می‌شود در این عرصه فعالیت کنم. برخی فکر می‌کنند وقتی اسم تهیه‌کننده می‌آید، فقط پول تصور می‌شود. مثلا وقتی سحر زکریا به‌عنوان یک چهره سینمایی پست می‌گذارد که «فلان تهیه‌کننده پول مرا خورد» خیلی‌ها تصور می‌کنند تهیه‌کنند‌ه‌ها مبلغ زیادی از پول را برای خودشان برمی‌دارند. برای همین حرف‌‌وحدیث‌ها خانواده‌ام با فعالیتم در این حوزه مخالفت می‌کردند. بااین‌حال، من سعی می‌کنم به‌شیوه‌ای دیگر این مسیر را ادامه دهم. خداراشکر تا الان به فکر پول‌درآوردن از تهیه‌کنندگی نبودم و امیدوارم در آینده هم این روند تغییر نکند.

آن‌گونه که طحان‌زاده می‌گوید، دوست دارد به همین شکل فیلم‌های کوتاه را در مشهد تهیه‌کنندگی کند و حاضر است تهیه‌کنندگی پروژه‌های فیلم‌سازانی را برعهده بگیرد که واقعا دغدغه فیلم‌سازی دارند.

 

تهیه‌کننده نباید هر پیشنهادی را قبول کند

طحان‌زاده درباره استفاده برخی تهیه‌کننده‌ها از چهره‌های سینمایی می‌گوید که خودش تجربه کار با برخی چهره‌ها را ازجمله سپند امیرسلیمانی داشته است: همین حالا می‌گویم استفاده از چهره برای تهیه‌کننده کار اشتباهی است. در همین مشهد دیدم برای فلان گروه تئاتر یک بازیگر مطرح را آورده‌‌اند و شنیده‌ام که فروش چندانی هم نداشته است.

اینکه برای آثار تولیدی در شهرهای دیگر از چهره‌های سینمایی استفاده می‌کنند، کار اشتباهی است، زیرا درنهایت فقط بلیت آن نمایش گران‌تر می‌شود تا هزینه دستمزد آن سلبریتی تأمین شود و این کار درستی نیست و به کار تهیه‌کنندگی هم ضربه می‌زند.

او در ادامه صحبت‌هایش از معضلی دیگر در تهیه‌کنندگی یاد می‌کند: این روز‌ها معضل «بازیگر اسپانسری»  خیلی باب شده است. این مسئله باعث می‌شود چرخه کار‌های تولیدی با مشکلی جدی روبه‌رو شود. بازیگر می‌آید ۵ یا ۱۰ میلیون تومان می‌دهد تا نقش بگیرد، آن‌وقت فلان بازیگر با ۲۰ سال سابقه باید بیکار بماند. یک تهیه‌کننده نباید مسبب چنین کاری باشد یا چنین پیشنهاد‌هایی را قبول کند.

این تهیه‌کننده جوان گاهی ازجمله در «هنرمند گرسنگی» و «هرم» خودش طرح فیلم‌ها را می‌نویسد. او موضوع‌هایش را باتوجه‌به اتفاقات و مسائل اجتماعی روز انتخاب می‌کند که «هنرمند گرسنگی» گویای این نکته است.

 


بیشتر بخوانید:

گزارشی از روند ساخت فیلم و سریال درباره کرونا در خراسان‌رضوی


 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->